Rapportera inlägg

Valt inlägg:

De som onyanserat försvarar NIST och Bazant brinner av religiös övertygelse. De är onåbara för argument. Allah är större, säger den fanatiske muslimen. Hos NIST finns ingen brist, gäller som gudomlig lag för de nyliberalt á la Bush usafrälsta. Argument som uppenbart talar emot övertygelsen ser man helt enkelt inte. Först trodde jag att man bara undvek att svara, men jag blir alltmer övertygad om att det psykiska försvar som förnekande utgör, hos de av en tro förblindade, faktiskt gör att man inte en ser skrivna meningar som hotar övertygelsen. Observera att jag är inte det minsta ironisk. För nistianer, femanister och bazantiner handlar det inte om huruvida tornen sprängdes eller ej. Det är själva den existentiella livsmeningen som står på spel. Varför undrar man inte hur ett trafikflyg, som enligt specarna nätt och jämt kan hålla ihop om det flyger med över 800 km/tim i det relativt höga lufttryck som råder nära marken, dessutom klarar att överleva mycket påfrestande manövrer, utan att brytas sönder? Det är framför allt pentagonplanet jag då tänker på. Hålet i väggen där blir fem meter brett. Inga märken där de massivare motorerna skulle ha träffat. Planets aluminiumnos slår sig igenom sex kraftigt armerade betongväggar men lämnar ingen del att upptäcka av sig själv efter det sjätte hålet. Osv osv. Allt är så vansinnigt galet att det bara kan stämma på något min dräpande moder brukade säga när någon lät sig grundluras: "Det där gick tydligen in som guds ord i en tokig!" Om debatten om 9/11 skall ha en mening så bör alla vara medvetna om att det gäller tro på gudalika auktoriteter och inte på ett möjligt objektivt vetande. Min egen bärande tro angående vad allt som lever och finns egentligen handlar om, förändras inte det minsta av 9/11. Jag skulle endast bli glad och lättad om alla mina misstankar mot USA:s mäktigaste visade sig vara ogrundade. Om det verkligen visar sig att USA är - The Land of the Free.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?