Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#277 Bizon, tack för det omdömet. Jag har gått igenom en massa bokmärken nu på morgonen och funnit en, som jag tycker, mycket bra länk. http://www.sharpprintinginc.com/911/index.php?modulephotoalbum&PHPWS_AlbumManager_oplist&MMN_position2:2 Här finns även experterna som stöder NIST ganska bra representerade t.ex. Bazant, Greening och Zhao. Som du ser är materialet enormt, men spännande också i all sin kuslighet. Något jag just nu funderar på är vilka krafter som kunde kasta så mycket stålskrot på byggnad 7 att skadorna av de träffarna ansågs bidra till dess ras. 7:an stod ca 100 meter bort från Norra tornet wtc 1 så även om väggelement av stål kom från hög höjd och träffade nedanför 100 meters höjd på 7:an så måste de har farit iväg med minst 50 km/tim ut från wtc 1. Annars skulle de ha slagit i backen innan de nådde fram. Troligen sprutade det material i alla riktningar. Och rimligen mycket mer som föll ner inom 100 metersradien. De intressanta frågorna är: Hur många kilo torn föll av i riktning från tornet och hamnade utanför tornets bas. Och - hur mycket energi gick åt att slunga iväg det materialet. Och vilken var den mekanism som i praktiken åstadkom detta? Ja, ungefär så här försöker lura mig fram till en någorlunda trolig bild att hur WTC 1 rasade.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?