Valt inlägg:
#241 Bizon, jag kan inte beskriva förloppet annorlunda än du gör. Det mest märkvärdiga är att det är så symmetriskt. Det handlar om 236 47 lodrätt stående balkar som till synes samtidigt - om än kanske av olika anledningar - tappar all bärkraft. Det var sjuans ras som fick mig intresserad av 9/11, men det är tornens ras som fascinerar mig mest. Tekniken för dem är helt annorlunda. Att 200 ton flygplan kan få kanske 80.000 ton stålkonstruktion att rasa ner genom sig själv är så overkligt för mig att det måste lämnas som absolut sista möjlighet. Just ras rakt ner igenom den absolut mest motståndsfyllda vägen avvisas bestämt av min känsla för fysisk verklighet. Alla nästan 300 balkarna är mer än tio ggr så tjocka nedtill som upptill. Eftersom mängder med materia faller utanför tornet så minskar trycket på balkarna vartefter raset fortgår. Det verklighetstrogna vore att raset stannade upp om det alls kunde komma igång. Min slutsats är: Någonting med mycket stora mängder energi tillförs i rasförloppet. Detta något måste ha krävt en omfattande planering av oerhört kunniga människor. Det handlar om en verkligt extraordinär prestation. Budskapet är tydligt - passa er djävligt noga!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?