Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dag #225 Ja på detta klipp ser man också tydligt att åtminstone den hörnbalk som är närmast i bild förskjuts från den undre änden - tycker mej även se att trasiga balkfragment spretar uppåt ur de nedrusande rasmassorna innan också de dras med. På detta klipp kan jag inte se några tecken på utåtriktade krafter av explosionskaraktär, men däremot att dessa översta våningar i stort sett är helt övertända - dock i ögonblicket då raset synes börja skapas en krans av utskjutande rök från just den våning som ger vika, dessutom ökar brandens intensitet våningarna under det synliga yttre raset vilket tyder på att ras inträffar i byggnadens inre. Kikade på några andra klipp också där en hel del bilder visar kraftiga explosioner ganska långt mer i byggnaderna - alltså långt under själva rashärden, man kan ju undra vad dom härrör sej från? Skulle knappast tro att det handlar om lokala inre övertryck från raset 75 - 100 meter ovanför som till och med blåser ut fönster och skickar stoft och gasmoln ca 15 - 20 meter i 90 graders vinkel horisontellt rakt ut från tornets vägg och mitt på en i övrigt oskadad fasad --- frågetecken finns det fortfarande i överflöd vilket gör att vissa kategoriska förnekares desperata förlöjligande av dessa och personer som vanligen ödmjukt dristar sej att påpeka dessa knappast behöver tas på allvar, vilket jag härmed kommer att avstå ifrån...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?