Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Strängt taget, detta kommer att bli en perpetuum mobile. En konspirationsteoretiker har ett förhållande till sin teori närmast som en blind och total förälskelse. Det är lättare att föra upp en klick smör i rumpan på en igelkott med en glödgad träpinne än att få en konspirationsteoretiker överge sin älskade/ sin teori. Själv saknar jag kompetens till att bedöma hållfastheter. Jag är ekonom inte ingenjör. Däremot faller hela idén om en minering därför att det saknas motiv. Två flygplan som flyger in i Twin Towers är redan det så traumatiskt att det räcker, även om nu delar av tornen skulle stått kvar. En minering därtill är lika meningslöst som att döma någon till dubbla dödsstraff. Jag kan som sagt inget om hållfastheter däremot så har jag såväl civilt som militärt sprängkort. Till och med den minsta bergskäring kräver ett omfattande tråddragande, det kräver tester och framförallt betydligt mer sprängämne än man kan tro. Redan tanken att någon skulle kunna minera tornen till en perfekt sprängning utan att någon sett något är absurd. Sannolik krävs det lastbilslass med sprängämne kilometer på kilometer av kablar och timmar av tester och mätningar. Endast för en effekt som redan uppnåtts. Hur sannolikt är det på en skala 1 till 100?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?