Valt inlägg:
"Något som är möjligt endast under korta ögonblick...". Fel, eftersom inte allt jetbränsle brann upp direkt vid smällen. Jag vet inte vad du tror på för myter om flygfotogen men att det skulle kan brinna utan tillgång till syre eller annat oxiderande medel är - såvitt jag vet - något som går totalt på tvärs med vad etablerad kunskap om förbränningsprocesser. Vid WTC 1-kollisionen introducerades ca 70 ton flygbränsle i bygganden. Nu kan jag inte förbränningsprocessen för flygfotogen syre helt exakt, men en överslagsberäkning säger att 70 ton flygbränsle behöver ca 70 ton syre, d.v.s. ca 350 ton luft. Med en densitet på 1 kg per kubikmeter behöver du alltså ca 350 000 kubikmeter luft, d.v.s. en luftpelare med lika stor i yta som ett WTC torn... men 100 meter hög. Varje våning är ca 4 meter hög, och kraschen där bränsletankarna träffade sträckte sig över ca 5 våningar.... d.v.s. som *mest*, väldigt generöst räknat, ynka 20 av det som behövdes för att allt skulle brinna upp direkt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?