Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Michael #26 Nej, på allvar tror jag att det skapar en mängs deformationer kors och tvärs i konstruktionen och effekter i på materialen som liksom över allt i livet raserar den svagaste punkten först och sedan den näst svagaste osv. Det mekaniska förloppet kan jag först som den amatör jag med viss insikt om mekaniska förlopp jag är. De logiska resonemangen så långt har jag inte några jätteproblem med - det jag fortfarande har lite problem med är att inte misstankarna helt kan uteslutas att några krafter i det amerikanska samhället i någon mening låtit detta ske. Det måste du ju ändå medge att för att fullborda en så här stor och spektakulär aktion fordras det en hel del planering med många inblandade och ingenting läkte ut - de flesta träffade sina mål - en missade som det sägs genom en heroisk insats av passagerare och flygpersonal. En annan mysko träff redovisas men där råder det så märkliga omständigheter att det osar av vad vet inte ens katten. Som jag sagt förut så skulle det kännas bäst om man kan konstatera att det faktiskt var en ovanligt smart och välplanerad aktion utförd av folk som usa är fiender till - inte för att jag tycker att man ska använda våld, men därför att det är normalt i den för tillfället rådande mänskliga kulturen att angripa sina fiender - liksom att försvara sej mot dom. Och det är här som de stora frågetecknen dyker upp - har detta högrankade land i väster tummat på sin säkerhet och släppt in sina fiender i bästa James Bondstil och defacto gjort sej skyldig till tidernas blunder, alltså en riktig fadäs i dylika sammanhang - eller har man av andra skäl låtit detta ske? Att den usapatriotiska ideologin inte skyr förlusten av några tusen människoliv har historien visat mer än en gång så den lilla detaljen är inte problemet, problemet är att veta om det är det ena eller det andra.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?