Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Marcus #12 Detta med termit har det ju pratats om och vad jag förstått har det varit spår av ämnen som bildas eller kan bildas då termit brinner tillsammans med det den applicerats på som i detta fall man antagit på metallbalkarna. Jag hade in liten teori om att det kunde vara ett utslag av ett säkerhetstänkande som vid risk för att så höga byggnader skulle välta ut i landskapet skulle förmås att rasa rakaste vägen ner för att minimera skadorna på andra hus och människoliv - den kopplingen är inget jag har det minsta belägg för, men tänker maj att det hemlighålls av skäl att inte skapa oro. Hur som helst med de, men det du tar upp av den smälta metallen i rasmassorna kan ha sin förklaring i att det vid kompression av olika material uppstår en koncentration av den värme som dels redan finns i materialen adderat med den värme som uppstår vid friktionen under kompressionsögonblicket vilket kan göra att det blir riktigt varmt - utan vidare så varmt att järn smälter.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?