Valt inlägg:
9 Var jag brukar kritisera andra länder? Jag behöver inte länka till någon, och "brukar" inte, är numera bara tillfälligt inne på sourze.
Jag har kritiserat Sverige i mina artikla. Sovjetsystemet, Kinas och Israels politik. För det är vad det handlar om, politik. Annars delar jag inte in länder i vita eller svarta. Men kryperiet för USA-systemet eller dess "kapitalism", är lika jämmerligt som kryperiet för statsfeminismen i Sverige.
USA är det stora mäktiga, rika och militärt starka västlandet. Numera med hjälp av lån från Kina. Som med ofta med förödande resultat lagt sig i ett antal andra länders angelägenheter. Men har haft påfallande svårt att klara av sina egan inre problem. Landet är i allt större kris. Men det kommer mycket gott och intresant från delar av USA också. Här gäller det dock politiken, och även många amerikaner är kritiska. Att landet har 5 av jordens befolkning, men förbrukar 20 av dess krympande resurser, är väl numera erkänt ända upp i Vita huset. Jag stödjer därför Obama, hoppas han klara det!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?