Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Lasse #51 Ja den frågan är verkligen något att fundera på - vilket samhälle vill vi ha? Och vilka är vi? Jag kan med uppbådande av min optimistiska ådra skissera ett samhälle där jag föreställer mej att vi alla skulle trivas och ha det bra - men har det visat sej alla är inte helt överens med mej. Beträffande skattelagstiftningen är den sannolikt inget problem vad gäller prostitutionen - den fungerar ju för andra hantverkstjänster så vad är problemet här? Svartjobb är förbjudet redan, dock är könsprostitutionen undantagen - könsarbetarna är ett skattefrälse som kanske inte ens vill ha det så - det kan vara en fördel att få både sjukförsäkring och pension som alla andra i ett samhälle. Egentligen återstår bara den moraliska biten och föreställningen att könsarbetande tjejer och killar skulle ådra sej gravare själsliga skador än andra arbetargrupper - men är det verkligen så? Och i så fall skulle en särskild krishantering kunna avhjälpa det i stil med den polis, vård och brandpersonal får en sorts fortlöpande mentalhygienisk behandling avpassad för respektive profession. Och åter till den moraliska haken - så som folk fungerar i dag förefaller inte moralen utgöra något som helst hinder. Sexköpslagen är framför något annat ett uttryck för det i mångt och mycket grasserande mansföraktet som de facto är tämligen irriterande.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?