Valt inlägg:
"Regeringen" visade sig vara måttligt intresserad :, men sa att det beror väl på i vilken utsträckning vi ser människan som en enskild individ, eller som en del i ett kollektiv. Jag har kommit fram till att jag har för lite på fötterna - än så länge - men att jag är emot allt som innebär att staten får större möjlighet att kontrollera våra liv, eftersom den allmänna utvecklingen innebär att makten centraliseras och kontrollen ökar vilket innebär att jag är emot statliga bordeller, samt att demokratin bara är ett spel inom ramen för den så kallade utvecklingen mot Storebrorssamhällen. Jag tycker också att det är fel att bara förbjuda sexköp men inte sexförsäljning, men det är ju egentligen den lättast frågan i sammanhanget. Sen har vi ju en skattelagstiftning som inte tillåter att vi varken byter tjänster eller betalar svart, men som de flesta i varierande utsträckning skiter i. Jag googlade lite om utvärdering av sexköpslagen och kom snabbt in på Petra Östergren http://www.petraostergren.com/pages.aspx?r_id48244 Hon doktorerar för närvarande på frågan och det finns inte någon utvärdering gjord hittills. Petra har dock relevant info på sin hemsida, för den som behöver förkovra sig. Anledningen till att jag hänger kvar i denna diskussion är frågans relevans för dels vilket slags samhälle vi vill ha, dels hur vi bäst motverkar den utvecklingen är på G. Puss tillbaks på dig Nettan med flera. Jag återkommer.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?