Rapportera inlägg

Valt inlägg:

O varför skriver jag det här? Vill jag famstå som väldigt snäll eller? Nej jag är som alla vi andra o kan vara en äkta ragata men för mig är det inte "snällhet" som gör att man griper in om man kan.Det är en självklarhet.Hade vi lämnat killen där hade jag mått dålig i veckor så det var lika mycket egoism. Jag förstår fortfarande inte varför inte alla mäniskor känner detta inne i sina hjärtan? Ska en så enkel o fundamental sak kunna missas? Är det bara jag som inser att det kunde varit min son, min bror,min man? Jag är ju ateist men är glad över att make nr I är så starkt troende i sin syn på Efaems budbärare o den första kristna församligen.För om han någon gång tyckte att jag drog hem för många katastrofliv några fick oss involverde i fångvård o frigångvar det ju bara att citera bibeln. Jesus säger: "-Jag satt i fängelse o ni beökte mig inte.Jag var sjuk o ni hjälpte mig inte." Lärjungarna svarade bestörta: -När var du sjuk mästare? O när satt du i fängelse? Jesus gav dem svaret:- Vadhelst ni gör emot dessa våra minsta gör ni emot mig.Så Rolf följde med mig till fängelset o fortsatte att överse med de jag ibland släpade hit.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?