Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tack sunny fri, för att du uppskattade artikeln. Jag det är lätt att bli desperat, när det oupphörligen händer grova brott och brotten går ner i åldrarna. Någon ändring måste uppenbarligen ske. Jag är medlem i ett internetcafe´i stan. Där sitter grabbar hela nätterna och spelar dataspel. Det uppslukar hela deras intresse här i livet. Många är säkert beroende. Spelen handlar om jakt, våld och skjutande, de flesta. Jag kan se spelen om jag tittar efter. Nu är det rätt lugnt på ett internetcafe´, men där har jag sett ungdomar som inte sovit på rätt länge. De äter lite. Många är nog beroende. Ingen stör mig där.Vi är människor framför datorer. Föräldrar har inte så stor makt i dag. Ofta styr facebook, blogglivet och andra sidor på internet. Beroendet är stort. Många unga lever genom nätet. Många äldre gör också det.Till en del vi själva. Vi lever genom mobilen. Livet är inget riktigt liv längre, med kontinuerligt umgänge, där vi kan stödja och hjälpa varandra när vi behöver.Tv styr. Det är bekvämt och verklighetsskärmande. Föräldrar orkar inte. Skolan orkar inte. Lärare har mist sin roll. Samhället är data och tv- styrt. Det är bara att hänga med eller välja en annan livsstil.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?