Valt inlägg:
# 24 Olle, Jag delar din uppfattning. Jag förstår att Pia har blivit inspirerad av den populistiska vindflöjeln Britta Svenssons artikel i Expressen den 6/5, men där står "Jag vet inget än om gärningsmannen i Västerås, men i de övriga fallen har det inte handlat om pojkvänner. Kvinnor brukar mördas av män de har eller haft en relation med, men i de här fallen har det handlat om en bror, en kompis, en som varit på samma fest, skolkamrater. Det är oroande med det vida spektrum av hot som riktas mot flickorna som blir offer. Men man ser ett tydligare mönster om man tittar på gärningsmännen. En har diagnosen grav adhd. En är klassad som psykiskt störd. Två saknar diagnos men beskrivs som problemfyllda." M a o vet Britta Svensson inget om mördaren i Västerås och av de övriga 4 nämnda mördarna är det en som har ADHD och två som saknar diagnos, ändå ser hon ett tydligt mönster?! Pias hemsnickrade och dåligt underbyggda slutsats inlägg #13blir då sonika att folk med ADHD ska man märka upp och stigmatisera, för de är inget annat än presumtiva hedersmördare. Sanslöst! Vad kommer härnäst? Aktion T4, kanske? http://sv.wikipedia.org/wiki/Aktion_T4
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?