Rapportera inlägg

Valt inlägg:

För en nyköpingstjej på 50-talet blev givetvis Stockholm det naturliga dragplåstret - Men nej, det var inte vad jag sökte så en avstickare till Uppsala trodde jag skulle passa mej bättre. Men inte heller den charmiga staden med sin finfina kultur fångade mej helt, utan det blev dess raka motsats, Malmö 1963. Underbara Malmö med sin oslagbara blandning av allt fult och snyggt - Och så dessa sköna, positiva människor med sin malmöitiska dialekt. Den är väl inte direkt vacker, men jag lovar, man vänjer sej fort - För att inte tala om veckoturerna med Dragörfärjan var fedag för att inhandla mat och dryck inför helgen. Visst blev man bortskämd, för vi fick mycket för den svenska kronan på den tiden. Under många år bodde jag på Limhamn och jobbade mitt i smeten vid Gustav Adolfs Torg. Då var det spårvagn nr 4 som tog mej till och från ända tills någon idiot bestämde att spårvagnen skulle bort i dag vill man den tillbaka ... Mycket har hänt under åren sedan dess, det berättar Unto om - I dag skriver SkD att "Malmö är bäst i landet på att bygga solcellsanläggningar" - Malmö är min sanna dröm! Vi ses igen!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?