Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja,jag tror också att Malmö är en dröm!- Min dröm om hur det var på 40-talet när jag gick i Sorgenfriskolan och Möllevångstorget var mitt lördagsnöje - att passa hästar som stod och väntade hela dagen på sina ägare - vattna och fodra dom med morotsblast & annat spill från torget - minns en trädgårdsmästare som bodde i Lantmannagatans förlängning - hans häst var 32 år - gaska maläten - finns kvar för min inre syn efter 70 år - eller den unge lantbrukare från Arrie,som jag hjälpte med försäljningen varje lördag - hans häst hette Stella - jag fck köra den till Arrie på Lördagseftermiddagen - han ville visa sitt nyfödda barn för mig - en flicka - undras hur hennes liv varit - född 1942 - i dag pensionerad antagligen - tänk om hon läser Sourze - känner igen sig - minns hästen - en Fux med vita strumpor - det sägs att nostalgi är en form av sinnesjukdom - men jag känner mig inte tokig - bara drömsk - drömmen om Malmö på 40-talet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?