Rapportera inlägg

Valt inlägg:

B. B:s inte det ställe, där man tar hand om barn senaste artikel är intressant, liksom hans förra. Tyvärr tror jag att han har HELT FEL i sak. Domare behöver inte alls gå på sexkurs, eller är obildade i s.k. "modernt sex". Även den advokat som B. B. rådfrågade har fel i sak, ang. om vad domare gör efter jobbet på fredagskvällar. Vad det handlar om är istället uppenbarligen det sedvanliga hyckleriet och dubbelmoralen, som tydligen blir större ju högre upp i samhällshierarkin man kommer. DET är betydligt mer rättvisande att hävda. Jag menar: hur skulle det passa, om en rådman i HD, eller i annan domstol, dels började prata om sitt privatliv och därtill söp sig full på offentlig plats och började berätta ingående om sitt sexliv?! SVAR: det skulle inte passa alls i dubbelmoralens Sverige. Därmed inte sagt att det inte existerar att domare har "modernt sex". Tvärtom! Man försöker dock tona ned det, så till den milda grad att domarna ter sig okunniga. Det hör även tydligen till detta hyckleri-spelets regler att döma människor ur de lägre kasten till långa fängelsedomar, för förseelser, som domare själva kommer undan med. En domare i just HD köpte t.ex. sex av en pojke för några år sedan. Vad hände? Han tilläts sitta kvar på sin post! Är inte just DET ett talande exempel på hyckleri och dubbelmoral, så vad är? Det som saknas i rättsoväsendet är i första hand inte kunskap utan vilja till sann rättsskipning och vilja till allas likhet inför lagen! /B12, av Rubens stam 1-12, för Sällskapet Bur-q-ua http://www.societyofbur-q-ua.tk, BB - bröd och bur-q-ua åt folket lite kul det där med "BB" just i detta fall " Jag säger inte att det är så här i Säpo-mannens fall, men generellt tror jag att det råder en enorm avsaknad av kunskaper inom den svenska domarkåren och det är dags för Sveriges domare att gå kurser i det moderna sexuella samspelet mellan män och kvinnor eller homosexuella par. Så länge vi inte utbildar våra domare kommer vi att ha stor anledning att alltid se lite skeptiskt på en dom som exempelvis den aktuella domen mot Säpo-mannen. "

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?