Rapportera inlägg

Valt inlägg:

>LeiffB. Jag tror att även jag, liksom du, finns utanför denna tråd. Vad bevisar det? Bevisar det att vi än människor eller kanske neanderthalare? Varför är Sällskapet B. ett slutet sällskap? Delvis, beroende på att bara de, som är utvalda /de med kvalificerad kompetens inom olika områden ska kunna ha tillträde, d.v.s. rätt personer för syftet ifråga. Det förekommer dock att hedersmedlemmar utses men det är ett undantag. Alla krig definieras inte av den egna överlägsenheten men kanske dock av demonisering av fienden. Det är nog ett nödvändigt ont, för att kunna stärka krigsmoralen. Om man tar Andra världskriget som exempel, så måste man även beakta VEM som startade det kriget. Vem var det som startade det? Jo, A. Hitler. Att då, som de allierade gjorde, försvara sig mot angreppet på Polen, Europa och världen, är rättfärdigat. Man måste således utröna vem som är angripare och vem som är försvarare samt om kriget var berättigat eller inte. Vem avgör då detta? Vinnaren uppenbarligen. Javisst, vinnaren sägs också skriva historien men det är inte riktigt sant. Man kan se resultatet av vad den förlorande sidan tyskarna/axelmakterna åstadkom, t.ex. koncentrations-/dödsläger. När det gäller USA:s krig i Afghanistan, så tycks det vara helt omotiverat kan ev. handla om heroin, enl. Corruptios blogg: "http:www.corruptio.blogg.se", liksom Kuwait- och Irak-kriget. De två senare tycks framförallt ha handlat om olja, eftersom oljeministeriet i Bagdad var den bäst bevakade byggnaden efter Irak-kriget. Det säger en del om syftet med kriget. När det gäller Israel-Palestina-konflikten, så är det högst oklart vilken sida som startade den. Det även irrelevant idag år 2010. Det viktigste idag borde vara seriös KONFLIKTLÖSNING, till vilken dock saknas äkta vilja. Till sist...varifrån du mottog förståelsen att "ett nyfött barn har en inbyggd ideologisk/religiös karta ritad av historien att förhålla sig till genom livet." känner jag inte till. / B12, av Rubens stam 1-12 för Sällskapet Bur-q-ua, för allas lika värde, emot rättsröta BB - bröd och bur-q-ua åt folket http://www.societyofbur-q-ua.tk " LeiffB 2010-05-09 11:14:00 Re #35 Visst konstig stavning det bara blev så kollade inte. Så den får duga. Varför är det skillnad på krigen i Afghanistan Iraq mfl och Israel palestinierna. Alla krig rättfärdigas av tanken på den egna överlägsenheten och demonisering av fienden. Om jag förstått dej rätt så har ett nyfött barn en inbyggd ideologisk/religiös karta ritad av historien att förhålla sig till genom livet. Lite intressant kanske svår att förklara så att jag förstår. Har många vänner vars barn är adopterade från andra kontinenter. Varför ett slutet sällskap? Om man inte sysslar med något som bara gynnar den egna gruppen finns allt att vinna på att delta i de projekt som andra driver. Eller varför inte bjuda in andra som kan korsbefrukta. Ideologisk och intellektuell inavel är ofta signifikant för slutna sällskap. Din pseudonym tyder på att du inte gärna vill bli förknippad med de tankar du vill sprida. Leif B eller Bengtsson om man så vill är min identitet i denna världen. Dvs jag tror att jag finns även utanför denna tråd. "

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?