Valt inlägg:
#48 Marius Jag förstår och håller med dig om det mesta. Det jag saknar är övertygande forskning/statistik om att Nettan999 skulle ha rätt i mer än några få enstaka fall. Man ska också tänka på att en och samma "sexarbetare" ändrar åsikter genom åren. TV¤:as intervjuoffer Linnéa har bara något års erfarenhet som "glädjeflicka" och befinner sig då i en sorts smekmånad i sin roll som prostituerad. I början kanske man går in i prostitutionen med självförhärligande tankar om att man ska hjälpa folk, man ska vara en god samarit, pengarna är av en sekundär betydelse o s v. Sedan, efter att ha träffat på en vidare kundkrets, däribland människor med extremt udda preferenser, blir man mer cynisk. Åren går, man har kanske inget annat jobb, saknar utbildning och ärligt talat är prostitution ett bra sätt att komma över snabba pengar. Då börjar man tappa i självrespekt, det går över till självförakt och man föraktar även sexköparen/torsken, men ser samtidigt denne som något nödvändigt ont. Man har helt enkelt målat in sig i ett hörn. Jag tror att många nu tycker att jag schablonmässigt talar om den gatuprostitution som en gång fanns, men som nu har flyttat in på nätet under mer ordnade former, men jag talar delvis också om en god vän till mig som bara under ett par år har gått från att själv, med stor noggrannhet, välja sina partners till att acceptera vem som helst som kund, bara denne betalar det som står på prislappen. Även de gränser hon hade satt upp angående BDSM och att inte ställa upp på vissa saker är passerade. Jag tror inte att hon mår bra.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?