Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#41 Vad jag förstår råder det en viss diskrepans i resonemanget - å ena sidan artikelrubriken som talar om att sexköpslagen rent av hindrar kvinnor att bejaka sin sexualitet, och å andra sidan eventuell bris på respekt av personer som väljer prostitution som yrke. Det torde vara två helt skilda saker - att välja en profession gör folk vanligen av försörjningsskäl - att utveckla sin sexualitet gör folk av helt andra skäl - självfallet kan ett särintresse styra även valet av yrke liksom att prostitution "kan" styras av lust. Därmed inte sagt att det kommer att ses ner på allehanda människors yrkesval - det finns säker människor som inte begriper hur andra kan välja ett jobb som tandläkare och ser ner på dessa som ytterst suspekt, precis som vad gäller städare. Hur som helst förefaller problemet olösligt då jag inte ser att de mänskliga orättvisorna i största allmänhet kommer att förändras liksom att jag inte kan se att kvinnor och män i alla lägen ser fram emot livet som prostituerad. En annan fråga är varför man skapar en artikel med föresatsen att skapa debatt och sedan hänvisa intresserade debattörer till att göra egna undersökningar.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?