Valt inlägg:
#34. Bizon: Likväl som jag aktivt agerar och försöker göra något när jag ser mobbing eller annat så tar jag ställning för en minoritet när jag märker att den inte får komma till tals förutsättningslöst. Jag är inte talare för prostitutionen som sådan UTAN för att få göra egna val och ta konsekvenserna därefter.
Det jag utgår från är de utredningar jag tagit del av som handlar om detta ämne och det är utifrån dessa jag uttalar mig. För att Du skall få korrekta svar bör Du tala med dessa kvinnor själv, en del tycker det ger extra krydda att få betalt, andra spänningen av det förbjudna, ytterligare andra gör det för själva njutningen i att ha sex. Likväl som vi alla har sex på olika sätt så är orsakerna lika många som det är kvinnor som säljer sex. Hur det är med de sexarbetande männen vet jag inte.
Jag är med andra ord varken för eller emot själva prostitutionen utan överlåter det till var och en att bestämma hur de vill leva sitt sexliv.
Får jag istället fråga Dig om Du skulle ta illa upp om jag och ett antal kvinnor började diskutera hur du hade sex, om Du bjuder en kvinna på restaurang eller till och med bjuder hem henne till Dig? Är det okey att börja ifrågasätta hur och om Du har sex med denna kvinna?
Och varför i herrans namn ska vi analysera hur andra har njutning i sina sexrelationer? Det om något är väl ganska perverst.
Och på Din fråga om det finns någon speciell läggning….så får Du väl fråga person förperson om Du är intresserad hur de utövar sin sexakt.
Och Du behöver heller inte förstå för att acceptera attmänniskor har egna viljor och val utan att de ska behöva redovisa för hela svenska folket.
Och när Du skriver om ”dom” så skulle jag vilja att Du förtydligade eftersom varje person, oavsett yrke, är en unik person och det är inte troligt att de uppför sig som kloner. Varje människa är en enskild och unik person som har rätt till att behandlas som, JUST DET, individer.
Eftersom jag själv inte arbetar med detta kan jag inte uttala mig. jag arbetar ideellt med att överklaga åt människor som råkat ut för myndigheter på ett eller annat sätt. Detta ger mig tillfredsställelse, DOCK INTE SEXUELL sådan. Mitt engagemang när det gäller sexarbetare är att denna yrkeskategori på ett eller annat sätt blir utsatta för myndigheter.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?