Valt inlägg:
Till att börja med, återigen; Jag anser precis som du att vuxna människor har rätt att bejaka sin sexualitet, så länge ingen annan tar skada, tillsammans med annan/andra vuxen/vuxna person/personer, utan att bli ifrågasatt eller skuldbelagd.
Du skriver i din artikel att kvinnor har rätt att få bejaka sin sexuella läggning, även om de tycker att det är sexuellt tiifredsställande att vara med många olika män. Håller med till 100! Vad jag inte, i min oerhörda enfald förstod, var huruvida själva betalningen är viktig i sammanhanget. Det är ju fullt lagligt att vara med flera olika män, för den som så önskar.
Jag frågar och diskuterar för att ämnet är intressant, inte för att jag är en inbiten feminist som vill grotta i andras sexliv och skuldbelägga alla som inte är som jag. Jag trodde du ville ha en diskussion/debatt?
Skulle nu vilja fråga dig, eftersom du har gjort research i detta: Är problemet pengarna, helt enkelt? Pengarna är ju det enda som är olagligt. Har du pratat med någon som prostituerar sig enbart för att tjäna pengar? Har du träffat någon som "prostituerar" sig gratis?
Och angående bokföringen, så har jag verkligen aldrig påstått att kvinnor skulle vara sämre på bokföring än män..jag ifrågasatte bara huruvida dessa kvinnor skulle vara intresserade av att ha en "riktig" firma. Inte huruvida de skulle vara kapabla att ha en. Hela denna diskussionen skulle lika gärna kunna gälla prostituerade män.
Och angående att TRO, men inte veta: Om du TROR att jag är en moraliserande rabiat feminist...så har du ingen aning!
Du säger att många tycker som jag...Då undrar jag följande...Vad TROR du att jag tycker? Jag frågar, undrar och diskuterar, men har hittills inte tyckt öppet.
Har själv erfarenhet av människor med udda/alternativa sexuella preferenser, från bland annat London, och håller helt med dig i det som jag uppfattar som sakfrågan.
Det jag menade med "det tokigaste jag har läst" i mitt första inlägg, var att jag uppfattade det som två helt olika saker.Nämligen 1 Sexuella preferenser homosexualitet, BDSM, ha många olika män, rollspel, etc. och 2Att ta betalt för det.
Och förresten, att vara intresserad av hur andra människor har sex, är kanske också ett sätt att bejaka sin sexuella läggning? Kanske kan någon lära sig ett och annat och bli inspirerad?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?