Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag håller med dig George. Man kan inte heller frånta i sina undersökningar, Nettan, det faktum att en del prostituerade säkert gärna förskönar sitt leverne och sina val för att kunna hantera andra obehagliga tankar. Anser att George är inne på rätt spår när han menar att man bör fråga de som varit och lämnat det livet, som med distans till perioden och sina val kan ge en mer nyanserad bild av prostitution, huruvida frivilligt det är, och hur det påverkar en. Annars håller jag delvis med dig Nettan i sak, kvinnor sexualitet måste få vara lika fri som man kan förvänta sig att männens är. Vill en kvinna vara med okända människor, ta betalt för det, så visst. I mina öron låter ett sådant liv bara som ett sätt att tjäna pengar, inte så mycket som ett liv som tillhör någon som i längden kan bevara en stark självbild. Men det är mina fördomar, kan inte tala för andra, och överhuvudtaget så ser jag inte ner på prostituerade även om jag inte ställer mig lika öppensinnad till prostitution i sig. Dessutom tycker jag att de värden som hela tiden höjs till skyarna, att alla ska få leva som de vill och så vidare har på något sätt helt tagit bort all moraldiskusion. Moral har blivit något negativt laddat, man blir en moralkärring om man så yttrar en liten tanke på hur man önskade att människor levde. För egen del tänker jag också på riskerna med att på detta sätt hela tiden flyta fram gränserna, och toleransen för andras leverne. Men hur ska vi reagera när denna sorts tolerans kryper in i vår närmaste sfär? Jag vet inte om du har barn, Nettan. Jag har en dotter, jag kan vara hur öppen som helst mot prostituerade men kommer aldrig acceptera att min dotter skulle välja ett sådant liv. Sedan får man kalla mig får trångsynt, moralkärring eller vad man vill. Men jag tycker att ibland måste det sättas lite gränser också som går emot denna totala bejakande av andras livsstilar, åtminstone för människor som man känner att man har ansvar för.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?