Valt inlägg:
#25. Isi: Ärligt talat Isi tror jag faktiskt det eftersom det var så många av kvinnorna som redan på 90-talet inte ville att lagen skulle träda i kraft. Tro är att icke veta så jag tycker det ska bli intressant med en seriös debatt och då självklart låta flera av de kvinnor som sysslar med detta komma till tals utan att bli påhoppad av en massa feminister.
Förbjuden frukt smakar och har alltid smakat bäst hur vi än vänder och vrider på det hela.
Isi…I DINA ÖGON…och i många andras ögon också…. Det är ju inte frågan om vad Du och jag personligen tycker utan varför vi måste ha synpunkter på vuxna människor som väljer att ha sex efter sitt eget intresse.
Och vad det gäller att sköta bokföringen…..Hur många andra företag ifrågasätter vi om de sköter sin bokföring…eller har vi så låga tankar om att kvinnor inte kan sköta en vanlig bokföring med allt vad detta innebär. Det finns revisorer som kan sköta den biten om det skulle bli problem av något slag. Men så länge denna lag finns så får inte någon revisor åta sig ett sådant uppdrag eftersom det handlar om en verksamhet som de kan åka fast föratt ha varit kvinnan behjälplig. Det är ett moment 22-förfarande!
Isi, det är många som tänker som Dig och jag förstår personligen inte varför det läggs ned så mycket energi på detta.
Personligen anser jag det viktigaste är respekten för andra människor även om de inte överensstämmer med mina värderingar. VEM ÄR JAG att ha synpunkter på hur människor väljer att ha sex? Jag bryr mig inte om vad mina grannar lagar för mat utom när det doftar härligt så varför ska jag över huvud taget bry mig i hur andra lever sitt liv. Är mitt liv verkligen så fattigt att jag absolut måste ha synpunkter? Jag har inte med det att göra. VI FÅR DOCK INTE GLÖMMA att det är media och politiker som bidrar till vår trångsynthet. Är vi så beroende av andra människors gillande att vi inte vågar ha en egen åsikt eller stå upp för att det här är inte något som jag har med att göra.
Vi gillar inte ”fluktare” men vad är vi själva annat än värsta sortens fluktare som inte ens erkänner att det handlar om våran nyfikenhet hur andra har sex.
Vad är skillnaden att gå ut på krogen och bli bjuden när två människor fattat tycke?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?