Valt inlägg:
GunnarL, enligt västerlänsk psykologi så anses humor vara en hälsosam skyddsmekanism. I samma skola så anser man att altruism är ohälsosamt. Sätter det vi i perspektiv så kanske man kan ifrågasätta våra standarder och hur det ska vara då det är krigstider. Jag tycker det låter nästintill nyreligilöst och skratta utan anledning. Finns det någon statistik över vad dom där människorna skrattade åt? Hur många människor skrattate åt sin egen hunger t ex? Varför en sån fråga är intressant är ju att 1 miljard människor sägs gå i konstant hunger. Ställer man en polariserad fråga till frågan, så hur mågna skrattade över att dom lider av fettma? Varje år dör ca 3 miljoner amerikaner av fettma, ca 30 miljoner lider av det. Skall jag agera dehumaniserande så kanske man kan kan jämföra de där skrattande människorna med fiskmåsar i flock då? Skall jag objektifiera ditt agerande om nu ordet ATT skall finnas där så kallas det nitpicking. Hur som haver, jag uppskattar om du håller dig till att bemöta argument då det är onödigt och energikrävande att lyfta ur saker ur sin kontext.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?