Valt inlägg:
Per W: Så nu plötsligt vill du skilja på äpplen och päron? Nu när det passar. Men varför erkänner du inte då att det är en viss skillnad på den naturresursdelning som jag vill genomföra, och till exempel den som skedde i Kina, Zimbabwe eller Ryssland? Vad som framför allt talar för att min reform inte alls kan jämföras med dessa är just att det är en virtuell reform, jag delar inte upp förvaltningen av jorden utan själva ägandet av jorden. Precis som man i ett aktiebolag skiljer på ägande och förvaltning. En annan skillnad är att ingen har påstått någonting annat än att vi skulle genomföra denna reform inom demokratins spelregler, och inte som någon blodig revolution. Vad du och Per W håller på med är bara så kallad "guilt by association". Genom svepande och oprecisa jämförelser försöker ni desperat att racka ner på andras idéer. Varför då kan man undra? Är ni rädda för en öppen och ärlig diskussion?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?