Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ombudet, jag tror du faller på eget grepp i din tes om förgiftning. Dags- och kvällspressen säljer på lösnummer och blir lätt uppviglande då dom säljer på rädsla. Det är en väldigt subjektiv tes utan vetenskapligt bevis du för. En del människor är onekligen rädda för det de inte vet, det verkar höra till vår natur och kanske är det därför en del är så maniskt vetenskapliga? : .. Det finns en aspekt i det här som tyder på att vi lider av obalans när vi är så rädda så att vi förblindas till att bli kontraproduktiva. Jag kan ibland kalla det hybris. Det som ligger dolt här är de skador som kommer med en ohälsosam och dehumaniserande inställning av och i samhället. I en tid där folk skall tvångstestas och arbetsgivare har rätten till att diskriminera rökare som enligt google sägs vara 1.2 miljoner människor så hamnar den här frågan i lä och kan exploateras på ett sätt som jag antar är ohälsosamt. Det funkar ju så att man exploaterar och degrederar allt man kan. Tänk om man både är rökare, står för att man gillar nätdroger och tar kokain men samtidigt extremt talangfull? Det hela skapar dissonans i statusideologin och hur man skall konfigureras in i samhället fungerar inte i praktiken. En mer negativ aspekt i det är hur samhället börjar krampa för att förklara sig i det läget, det blir lätt att resultet kan bli fatalt för alla inblandade och antagligen så kan nog folk dö bara av det här sistnämnda skälet. Eftersom inte folk vet vad dom skall tycka så räds som att tycka och när folk räds skapas inga nya möjligheter annat än för den som kan hända haft strategi till att skapa rädslan med ambition till att tjäna på den.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?