Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Mitt recept för att skaffa fler jobb: 1. Genomför en reform av penningsystemet. Att pengar skapas genom lån är helt vansinnigt och lägger en tung börda på hela samhället. Utan denna börda så kommer 2. Inför medborgarlön baserat på värdet av de gemensamma naturresurserna genom att reformera alla äganderätter. Detta skapar en 100 liberal medborgarlön där ingen tvingas arbeta åt någon annan, samtidigt som det ger en villkorslös social grundtrygghet åt människor i samhället. Den ökade köpkraften hos människor i allmänhet skulle skapa många nya arbetstillfällen. 3. Minska skatten på arbete då naturresursdelningen räcker för att omfördela resurser i samhället och motverka monopol. Skatt på arbete drabbar bara låg och medelklass, och bidrar till att försvåra skapandet av fler arbetstillfällen. Men inget av de etablerade partierna som företräder min linje, så vad ska jag rösta på? Det får nog bli Aktiv Demokrati i år... Läs mer om mina idéer på min blogg: http://robertwensman.wordpress.com/

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?