Valt inlägg:
Razaha #5 - Ja, jag tycker att man ska begränsa mobilpratandet för små barn eller/och se till att dom har mobilens sändarantenn så långt från sina kroppar som möjligt. Datorer med plattskärm är inte som de gamla H slukande tjock tv eller den klassiska tjockdataskärmen så där kan nog ungarna sitta en stund om dom tål de allmänna elektromagnetiska fälten som det kryllar av i ett "normalt" västerländskt hem. Nu är det ju så att i det tekniskt sett hejdlöst galloperande samhälle vi har i dag skyr exploatörerna inga medel bara dom kan förse den aningslösa marknaden med nya intressanta köpobjekt - vi tillåts att själva ta de risker vi inte har en aning om bara det gagnar varor och tjänsters fria flöde. De statliga trygghetspooler i form av strålskyddsinstitut och gränsvärden som vi förleds till att förlita oss på är inte mycket mer än skygglappar då det i praktiken är omöjligt att veta vilka långsiktiga effekter "strålning" har. I praktiken är det också omöjligt att undkomma "strålning" av allehanda slag var på jorden vi än befinner oss - dels den som omtalats i inlägg #1 och som är en nödvändig del för livsprocesserna och dels även de som på olika vis faktiskt är skadliga för allt liv, men som även livets evolution har frambringat skyddsmekanismer för. Själv skulle jag önska en mer allmänt större försiktighet vad gäller allt livsfrämmande - jag är inte emot utveckling eller nyfikenhet, men jag gillar inte denna huvudlösa brådska som till varje pris utsätter i praktiken maktlösa varelser för ett icke självvalt riskbeteende vars konsekvenser ingen vet något om.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?