Valt inlägg:
Jag har aldrig studerat judarnas historia. Det enda jag vet, är att de är hatade för något eller någon egenskap de har som folk. Kanske för sin bibliska roll, där de blev fördrivna pga. Judas Iskariot? Jag är ingen historieprofessor.Jag har heller inte studerat bibeln.
Judarna är för mig kända som affärsmän med makt. I USA har jag hört att de har stor makt.Just nu alltså. Det är vad jag snappat upp.
Vad jag vet om judarna under andra världskriget, är att d e fick skulden för den ekonomiska krisen i Tyskland.Man ville ha den rena ariska rasen i Tyskland, inga halta eller lytta eller tokiga i huvudet och inga judar, zigenare eller annat löst folk. Den verkliga förklaringen till judeutrotelsen är inte känd. Ingen har sagt att d et var ett misstag, eftersom judarna är inte bättre omtyckta nu än förr, vad jag erfar.Det är inte heller zigenare eller annat löst folk.När jag blir pensionär, kanske jag ska ta och åka till Palestina och studera förödelsen på plats. Vi får se.Till dess kommer fler mord ha begåtts i vedergällningens namn. Många fler.Länderna på västbanken har en helt annan syn på samhället än vi har i norden. Man kan inte jämföra.Jag blir så förbannat upprörd, när krafter jag inte ens känner till, vill påverka människors tyckande.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?