Valt inlägg:
"open minded" #12 - ja jag ifrågasätter inte någons vilja att vara anonym om inte anonymiteten bara ska täcka oseriösa inlägg. Huruvida yttrandefriheten kommer inskränkas än mer i framtiden beror nog mest på oss själva - så länge vi inte lägger oss platta för de krafter som vill ha oinskränkt makt över allt och alla - gör vi det så kan jag i alla fall garantera att tystnaden kommer fortare - i övrigt är det väl kraftmätningen som sådan som blir avgörande. Vad har du för skäl till ditt antagande att den generella yttrandefriheten snart är ett minne blott? - skulle vara intressant att få lite info. Jag hade en del funderingar i mitt förra inlägg som svar till Pia om just varför vissa folkgrupper blir marginaliserade eller förföljda - berör ju även dina frågor i senaste inlägg - har du några tankar kring dessa? Som du säkert vet är sionismen en sorts nationalism och inte så olik andra folks makt och territoriella anspråk med den skillnaden att en gud lär ska ha gjort en del utfästelser - personligen är jag ju inte nationalist och har därför ingen anledning att stödja den tanken - egentligen är jag väl inte heller någon sympatisör av semiterna heller - i vart fall inte mer eller mindre än mina allmänmänskliga sympatier som sätter individen främst och underställer alla rashygieniska synpunkter all annan mänsklig nödvändighet att skapa ett gott samhälle för alla. Och ur genetisk synpunkt torde en glad blandning av jordens folk vara att föredra framför inkrökt inavel där folk ska gå o se snett på varandra bara för att vi har lite olika fason. Ja - ungefär så ser jag på det hela och passar på att ge uttryck för det då ju ändå den yttrandefrihet vi har än så länge ger mej möjlighet att uttrycka det :-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?