Rapportera inlägg

Valt inlägg:

En god vän till mig berättade att hans två väninnor valt och prostituera sig för att höjja sin livskvalité. Man kan ju rent teoretiskt säga att det är FEL och det är DÅLIGT för dina barn. Rent historiskt håller jag med i den tesen men rent realistiskt, i Thailand så är det praxis att man skickar första dottern in till städerna för att försörja resten av familjen. Blir det en pojke så kan det hända att dom opereras om. Först och främst måste man ha mat och husrum. Sekundärt måste man kunna etablera en framtid i systemet. Vi lever i ett system som är väldigt materiellt fokuserat. Du är de kläder du går i, du är det sken du ger i form av statussymboler. Egentligen så känns det väldigt likt gamla stammar där tatueringar och näsringar har bytts ut till andra kulturella värderingar som kostym, dyr klocka, bil osv. Jag förstår dina tankar. Hade jag haft barn hade jag gjort allt för att dom ska få ha det så bra som möjligt och åtminstone se till att dom slipper mobbas och diskrimineras för just de skälen. När jag bodde i Holland förändrades min bild på prostitution då det är så vanligt där och man lever mitt ibland det. Horor är ju också människor... som folk skriver tidigare så är det här helt klart en akut fråga som politikerna och näringslivets magnater äger då de sätter våra sociala normer. Det är ju onekligen en negativ utveckling om man skall behöva utsätta sig för något man och ens omgivning inte mår bra av.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?