Valt inlägg:
Dag, om du vill ha lite att bita i så är det väl lika bra att du också köper Ibn Árabi - en minnesbok på svenska http://www.alhambra.se/klassisk/ibnarabi.htm Den är emellertid lite hårdsmält - värre än Chardin. Ibn Árabi är ju en av historiens absolut främsta tänkare alla kategorier och föddes i Spanien under den tid då Sydeuropa var muslimskt och olika religioner och etniska grupper levde sida vid sida i fred och samverkan. Denna fantastiska tid symboliserad av borgen Alhambra i Andalusien och som kom att bli inkörsporten till den europeiska upplysningen. Minnesboken över Ibn ´Arabi är skriven av olika experter på honom, men det finns även en hel del orginaltext där. En av uppsatserna heter "Kvantum, Kaos och Varats Enhet" och är ett försök att sy ihop den moderna fysiken med Varats enhet enligt Ibn ´Arabi. Om du bor i Stockholmstrakten, så kan du kontakta mig så kan du köpa ett av mina ex billigt.
Man kan kanske tycka att vi nu har fjärmat oss från min artikel : Och visst är det så, men sån´t är livet : Men ändå kanske inte, eftersom Sionismen som jag skall skriva mer om är vår tids dominerande ideologi och som sådan har en förödande och destruktiv inverkan på mänskligheten, värre och mer omfattande än tidigare Nazismen.
MVH
Lasse W
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?