Valt inlägg:
Jag har på inget sätt tagit ställning vare sig för eller emot Lasse Wilhelmson som person. Däremot uppskattar jag mycket just den artikel som det nu gäller. Det känns konstruktivt för mig att hålla sig till det som faktiskt påstås utan att snegla på vad en människa sagt i andra sammanhang.
Lars Nilsson påpekar att Wilhelmson i en intervju den 31 mars 2009 har sagt: "Judefientlighet har det funnits genom historien. Men ofta är det så att det är judarna själva som genom sitt eget beteende har framkallat den". Nilsson kallar yttrandet rasistiskt. Och jag kan inte göra annat än att hålla med om det, eftersom det är ett klassiskt skuldbeläggande av offret. Senast jag stötte på den logiken gällde det barnaga. Men tekniken är vanlig då det gäller att avbörda förövare ansvar.
Jag avskyr Israels politik gentemot palestinierna, utan att jag för den skull känner till alla detaljer i historien som ligger till grund för den. Att se en fulltränad tungviktsboxare göra köttfärs av en flugviktare som inte ens kan grunderna, kan inte annat än väcka avsmak. Oavsett bakgrunden. Att den överlägsne dessutom ignorerar internationell lagstiftning stödd av en än drygare storebror, ökar inte min empati för honom. En sak har jag fattat idag för första gången: Det är risken att kallas antisemiter som gör vänstern helblind i frågan om 11 september. Därför måste Egon Frid göra full avbön och lova att aldrig mer söka sanningen angående 9/11. Ett tag trodde jag det var USA man var rädd för.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?