Valt inlägg:
Lite då och då kommer ifrågasättandet av staten israels agerande upp - numera oftast i samband med att den israeliska armen på olika sätt gör sej skyldig till övergrepp som utan det förklarande hat som många israeler hyser gentemot sk. Palestinier förefaller helt oproportionerligt. Jag har under årens lopp kritiserat dessa övergrepp och de historiska misstag som lett fram till den galenskap som gjort att världens i särklass då starkaste nationer tog sej friheten att instifta en religiöst betingad stat i ett ockuperat land något som till dags dato inte förändrats mer än att det orättfärdigt ockuperade landet blivit ännu större och antalet dödade och skadade människor i den konflikt som naturligt och förklarligt uppstått på grund av detta blivit än fler. Jag har visserligen lagt märke till att just dessa grepp som artikelförfattaren tar upp - att kritik av staten israels ageranden av en och annan israelvän stämplas ut som antingen antisemitisk eller antisionistisk. Själv har jag lärt mej att ta det med jämnmod då varken cia, säpo eller israeliska kommandosoldater visat sej ha så mycket att invända mot det jag sagt att dom tycks bry sej - kanske har dom helt enkelt bara konstaterat att jag är en alldeles för obetydlig person för att bry sej. Dock i större sammanhang förekommer precis just den retoriken - senast i samband med den organstöld israelisk organhandel eventuellt gör sej skyldig till genom israeliska militära auktioner då unga palestinier infångats levande, bortförts och återkommit döda, uppsprättade och hopsydda samt begravts under anmärkningsvärt mystiska omständigheter. Jornalisten Donald Boström menade att detta borde undersökas för att verkligen ta reda på sanningshalten i påståendena, men blev högljutt anklagad för både det ena och det andra, bla. också för antisemitism av inte bara israelvänner av typ kreti och pleti utan även av offentliga talesmän för den israeliska staten. Senare erkänner en israelisk läkare att systematisk organ och vävnadsstöld pågått - då tystnar plötsligt kritiken. Samma sak då fosforbomber använts mot civila palestinier och kritik mot det höjts - först total dementi och motanklagelser om just antisemitisk propaganda, sedan då dementörerna överbevisats genom ovedersäglig kemisk analys tystnar motanklagelserna vilket är förståeligt, men var är sanktionerna? Jag menar med risk för att bli anklagad för det ena och det andra att det är nödvändigt med sanktioner gentemot staten israel och dess framfart - fortsättning följer.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?