Rapportera inlägg

Valt inlägg:

cmologgad: Nej inte alls. Min artikel kan såklart inte rymma hela mitt manifest och min vision, men tanken är att människor ska kunna arbeta precis som förut för att sätta guldkant på tillvaron, eller dryga ut där medborgarlönen inte räcker till. Som jag ser det så är äganderätten ingen nödvändighet. Den som vill bli bonde hyr helt enkelt en bit mark, och brukar den sedan för att sälja grödorna med vinst. Jag är till och med motståndare till höga skatter på arbete och reavinster. På vilket sätt har detta förhindrat eller nedvärderat arbetet? Det är inte ens troligt att hyran skulle försämra bondens situation jämfört med idag, eftersom bönder idag ofta betalar räntor på lån, vilket skulle kunna minska i mitt system med bättre spridd rikedom. Tvärtom så är det dagens system som nedvärderar naturresurserna allt för mycket eftersom dessa antas inte ha någon betydelse alls för social rättvisa. Marknadsliberaler talar aldrig om dessa, utan vill låtsas som att precis allt är resultatet av mänskligt arbete.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?