Valt inlägg:
Själv skulle jag inte ha något emot medborgarlön och jag tror dessutom att jag skulle göra mej förtjänt av den - bara genom min naturliga vilja och drift till social delaktighet. Citerar//En medborgarlön som finansieras genom gemensamt ägda naturresurser borde dessutom inte ha någon negativ inverkan alls på samhällets arbetsmoral. Eftersom ingen då kan sägas leva på andras arbete.//slut c. Här har jag dock en del frågetecken. Om vi kikar lite på en del små oljeländer vars originalbefolkning åtnjuter generös tilldelning av pengar vilka kommer från de i landet befintliga naturresurserna så ser vi att det i samma takt som deras olja exporteras, importeras det mängder av billig arbetskraft från extremt folkrika låglöneländer - dessa blir ofta en hunsad underklass som utnyttjas utan pardon. Riktigt så enkel är inte problematiken att en medborgarlön av typ "naturresursfördelning" om man önskar någon sorts jordisk rättvisa och ett värdigt liv för alla.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?