Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Vår försvarsminister har i dag avslöjat att vi har världens bästa ub åtsflotta - dock inte den största. Den består av fyra toppmoderna enheter och ska för miljarder kronor utökas med två nya ännu modernare.Kockums ska utveckla och sälja dem ända till Australien. Tidigare vet vi att vår bästa o värsta U-båt är uthyrd till USA. Jo detta är sant. Vi är nämligen världskledande vad gäller u-båtsteknik. De fungerar som en atomutbåt ungefär men är av en annan ras. / När jag mönstrade blev jag tillfrågad vad jag ville utbildas till. U-båts-kapten svarade jag givetvis. För detta fick jag mkt skäll. Trots att jag var en snäll typ. // Så har vi ca 200 JAS-plan i våra bergshangarer också. De graderas efterhand upp så de är också toppmoderna.Men vi har nog ca 100 äldre krigsplan också modell Viggen och kanske Lansen? SÅ nu vet vi vart skattepengarna går. /Det är visst mer krut i Tomhylsan än vad många trott//

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?