Valt inlägg:
Billy Butt: Ja, fast egentligen är det inte bara så enkelt att en del okända skribenter saknas på Newsmill. Detta väcker frågan om VILKA dessa okända skribenter är. Vad är den blinda fläcken i Newsmills verklighetsbevakning. Om vi nu antar att ni har rätt och att min artikel var gnällig, och att det var därför som den inte togs med. Betyder det att alla gnälliga artiklar gallras bort ifrån Newsmill? När man läser Newsmill, får man då en prozac bild av verkligheten som är kliniskt fri ifrån gnäll? Vad händer då med människor som blivit illa behandlade av vården, som blivit utsatta för rättsmord något du själv känner till, eller utsatta för annat maktmissbruk. Du själv använde Sourze för att upprätta din heder efter de där våldtäktsrättegångerna. Om inte bara Newsmill hade funnits istället för Sourze, hade du då fått publicera ditt försvar, eller hade det klassats som för gnälligt? Hur ser en samhällsdebatt ut utan gnäll? Men er observation är nog korrekt, en snabb översikt av Newsmill visar glada eller avslappnade ansikten, brevid rubriker är precis lagom kritiska för att inte hota de rådande maktstrukturerna allt för mycket. En ganska säker och barnvänlig miljö. När jag tittar på Newsmills alla gnällfria artiklar så blir jag inte glad, utan jag känner en kall kår längs ryggraden...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?