Rapportera inlägg

Valt inlägg:

marcus.borg: Ja det låter ju inget vidare om det är så de håller på. Ja jag föredrar definitivt Sourzes modell framför Newsmill. Jag tror att Newsmill ger exempel på ett fenomen som funnits länge i gammelmedia, nämligen status genom exklusivitet. Genom att utestänga vissa åsikter utifrån en till synes ganska godtycklig grund, möjligen med någon djupare baktanke, så ger det plötsligt högre status åt de som lyckats få sina artiklar publicerade. Bara av det faktum att de fick sina artiklar publicerade, medan andra inte fick detta. Att bli "utvald" på det sättet är en lockelse i sig. Det är precis som det där populära kompis-gänget på skolgården som är populära just eftersom alla vet att det inte är så lätt att få vara med. Hur oskyldigt detta än må vara, så bör vi alla fundera över om vi vill att den politiska och demokratiska processen ska styras av sådana principer. Kontentan av detta är att jag ogillar Newsmill av precis samma orsak som jag ogillar gammelmedia.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?