Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Michael Lundahl: Ja, du får visst säga att det bara är surt gnäll, men om du tänkt till något längre så handlar min artikel inte bara om personers rätt att uttrycka sig. När jag som läsare av Newsmill försöker bilda mig en uppfattning om den rådande oppinionen i olika frågor, så är det ganska viktigt för mig att veta på vilket sätt som informationen på Newsmill gallrats. Om jag vet att de till exempel kastar bort hälften av alla artiklar som kommer från ett visst politiskt läger, eller att bara människor med högskoleutbildning har rätt att skriva i Newsmill så är detta avgörande för min bedömning av Newsmill som sådan och vilken vikt jag ska lägga vid dess innehåll. På framsidan så skyltar Newsmill med "Våra läsare vet mer än vi!", men borde det inte egentligen ha stått "Våra universitetsutbildade läsare med betydande samhällspositioner vet mer än vi!". Är inte det en viss skillnad? Vad jag pekar på är att Newsmill folkliga karaktär delvis är felaktig eller rentav falsk. För övrigt vill jag tillägga att jag också har universitetsutbildning om någon nu skulle tro något annat :-...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?