Valt inlägg:
Billy Butt: Jo, jag kan förstå att Newsmill har ett rent affärsmässigt intresse i att ge en attraktiv läsuplevelse för läsaren, och att det därför i viss mån är försvarbart att de väljer vad som ska synas när man besöker deras sajt. Men vad jag inte riktigt kan förstå är varför de väljer att helt utestänga vissa röster så att man inte ens kan hitta dem om man letar. Jag menar, om de nu inte gillar vad en viss person skriver eller hans eller hennes bakgrund, så kan de ju ändå publicera dessa artiklar men på en mer undanskymd plats, till exempel som repliker på ett visst ämne utan att för den skull skylta med artiklarna på framsidan. Vad jag har förstått så har också Sourze sedan länge haft någon liknande praxis, nämligen att vissa artiklar lyfts fram, medan andra får klara sig bäst på egen hand. Att Newsmill helt utestänger vissa röster öppnar för spekulation i huruvida Newsmill medvetet snedvrider oppinionen på något sätt. Det är bättre med mer transparens och öppenhet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?