Valt inlägg:
Fick för mig att besöka Newsmill för första gången. Jag kom in just då när hatet mot Jan Guillou var som värst. Blev paff när jag läste alla hatiska kommentarer och många av dem var rena straffbara förtal. Jag fick för mig att balansera kommentarerna med eget. Den fick vara på Newsmills sida en halvtimme innan den togs bort. Alla förtalskommentarerna fick vara kvar. Här kommer min kommentar som censurerades av Newsmill:
”Den unge Jan Guillou gjorde ett stort fel när han ville avslöja KGB-spioner i Sverige. Han upptäckte snart att det finns få eller inga svenska KGB-spioner och med sådana tillgångar blir det inget scoop. Det blev bättre med IB-affären där det avslöjades tusentals spioner som spionerade landets egen befolkning. Det behövs en ny Guillou som börjar granska CIA-spioner som får nästan fritt härja i Sverige. Det finns säkert flera hundra i Sverige som välvilligt låter sig köpas av CIA. Folkpartiets ungdomsförbund får bidrag från CIA genom ”legala” vägar. Hur är med Carl Bildt?”
Mitt besök på Newsmill var mitt första som också blev den sista. Jag undrar bara vad det var som var så farligt i min kommentar som gjorde att Newsmill censurerade kommentaren?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?