Valt inlägg:
Personerna bakom Newmill P.M.Nilsson och Leo Lagerkrantz har under flera år varit f.d. debattredaktörer på tidningen Expressen. Meningen med sajten Newsmill är att andra medier ska plocka nyheter från sajtens artiklar, ungefär som man ibland gör ifrån DN Debatt eller SVDs Brännpunkt. En bra debattartikel kan utgör dagens huvudnyhet när den sprids till flera medier. En förutsättning för att andra medier ska intresserar sig för artiklarna på Newsmill är troligen vilka namn som står bakom artiklarna. En artikel undertecknad av exempelvis Zlatan Ibrahimovich skulle garantera uppmärksamhet i övriga medier medan en artikel undertecknad av Jan Svensson från Örnsköldsvik skulle troligen inte få like mycket uppmärksamhet. Jag kan hålla med dig om att detta är orättvist, men för att deras sajt ska kunna vara framgångsrik och locka annonsörer krävs att folk läser den regelbundet, och det gör folk därför att det är ofta rätt så tunga namn i samhället som skriver artiklarna. Men jag tror att konceptet som Sourze har är bra. Det finns faktiskt en hel del framgångsrika journalister som börjat sina karriärer genom att skriva på Sourze. Ett exempel är Aftonbladets kolumnist Anna Ekelund som efter att ha skrivit två artiklar på Sourze, blev upptäckt av Aftonbladets redaktion. Ett annat exempel är SVT Debatts programledare Belinda Olsson som varit redaktör här på Sourze. Mitt förslag till dig är att fortsätta skriva här på Sourze. Man vet aldrig vad det kan leda till.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?