Valt inlägg:
Thomas:min make 1 är medlem i en numera snart utdöd församling:Efraems budbärare.De levde som de första kristna o fick således t ex inte äga jord:bara bruka den.De var noga med bildförbudet vilket i vårt moderna samhälle utestänger alla möjlighter till att skaffa pass,körlort o id bevis.Jesus var ju inte prästvigd o hade ingen kyrka:alltså fick de inga kyrkor bygga. De kallade alla präster antikrists lärjungar för att de predikade för lön."För intet har ni fått det o för inte ska ni föra mitt ord vidare" Deras predikanter hade alla ett borgeligt yrke.Påven o Vatikanen var väl den störste antikrist när sekten var aktiv för snart 100 år sedan.En Efraemit går inte in i någon slags kryrka o begraver o gifter sig borgeligt.Lyckligtvis gifte vår dotter sig på Arlanda så han kunde vara med. Men han är en pragmatiker.När han skaffade pass sade han så här:"ge kejsaren vad kejsaren tillhör" liksom när han tog sitt körkort. På resor har jag dragit in honom i åtskiliga kyrkor varav Peterskyrkan o Notre Dame var några av de viktigaste men jag hänvisar då till mitt intresse för histora. Efter besöket i Vatikanens skattkammare blev han ännu frommare:
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?