Rapportera inlägg

Valt inlägg:

JAG HAR FÅTT MAIL OM DETTA/ Problemet är att det inte finns några tekniker längre! Nästan inte i alla fall. Nästan allt är självkör. Programledaren styr via datorer inslag som ska med och PK finns nog inte heller ens på radion. PK ProgramKontroll. Du kan ju kolla hur många radiokanaler SR har nu och hur många anställda som försvunnit de senaste 5 åren. PÅ SVT har man slimmat av all kraft också. Bara sedan jag slutade har arbetsstyrkan i Göteborg halverats. Alla icke-journalister måste behärska minst 3 olika yrken! Man tar in freelance som i många fall måste ha hjälp av den fast anställda personalen. Västnytt körs t.ex. av en person i kontrollrummet! När jag började i Göteborg var vi: bildproducent, scripta, bildmixer/bildingenjör, ljudtekniker, grafiker 5 personer i kontrollrummet, 1 tekniker som körde filmskanner och 1 som körde videobandmaskin.. Matts

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?