Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Per W:Jag får inte ett öre i bostadsbidrag:jag har sökt för jag är berättigad men det finns inga rutiner för kollektiv.Min hyra är 3.900 som alla andras här. Så det blir avslag.Samma sak med min äldste man:han får ut 6.200 o inte ett öre mera. I hans fall är det så här:han flyttade till Sverige när han var 46 år gammal.Så arberade han på en billackeringsverkstad tils han gick i pension vid 60.Dessutom arbetade han 6 tim /dag på egen bekostnad:barnen kom när vi flyttade hit o det fanns inga betalda föräldraledigheter.O den här perioden arbetade jag verkligen heltid. Min jämnåriga man går i Pension nu o han kommer att få en bra sådan då han jobbat sedan 14 års ålder o aldrig varit sjuk. Jag gifte mig när jag var 18 i Norge o var sedan "hemma" lite olika platser med små barn i ungefär 10 år. Jag fick min artrosdiganos tidigt: läkarna hotade med rullstol vid 30.Så jag valde att bli strippa o jobbade nästan dygnet runt i hela Europpa i 12 år o drev egen strippklubb i Stockholm.Men skatteverket vägrade låta mig betala skatt som strippa utan ville jag skulle kalla mig sjukgymnast eller fotvårdexpert när jag skattade.Jag var för stolt att förneka det jag stod för.Dessutom visste varenda sexarbetare i Sverige att man måste förbli egendomslös hela den här tiden o i 10 år framåt.De har nämligen inga problem med att genom sköntaxering ta allt du äger i från dig.Det hände många som jag arbetade med i Sverige så flickorna kunde inte göra som de på kontinenten:spara pengar o öppna en liten butik eller liknade.Vid 30 var artosen bättre än förväntat.Allt dansande hade tydligen varit nyttigt. Men då hade jag fått kärlkransproblem så efter några års utredningar blev jag sjukpensionär vid 40.Jag hade hoppats orka några år till men det gick inte.Jag hade ju en del andra kroniska sjukdommar dessutom. En vännina som var född med en muskelsjukdom som gav henne sjukpension när hon blev myndig gjorde mig obs på att jag måste fixa pensionen själv.Hon höll på med det genom att gå på gatan. Men många som varit mycket sjuka,varit sjukpensionärer,hemmafruar osv får låg pension. Jag hade i alla fall möjligheten att skaffa mig god ekonomi på gamla dar.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?