Valt inlägg:
Före 1965 kunde mannen fritt våldta sin fru. Bara om våldet ledde till kroppsskada kunde misshandelsbrott föreligga. Nämnas kan att högerpartiet var emot lagändringen som innebar att det inte längre gjordes skillnad på våldtäkt inom eller utan äktenskapet. Janne, jag kan tänka mig att flera av dina invandrarbekanta även ser denna lag som inkräktande på friheten. Från juli 1979 är det förbjudet att aga sitt barn. Varför skall vi backa på den ena lagen men inte den andra? Varför skall man få kränka barn men inte vuxna? Jag har haft anställda men aldrig kommit på tanken att lite stryk kunde göra susen istället för bättre lön. Förr fanns annars husagan som gav rätt att aga anställda. Det var i sanning en näpen frihet. Ja, det var på alla sätt bättre förr. Då var en karl en karl. Kärringar och ungar visste vad ordet lyda betydde. På den tiden fick en svensk man samma respekt som tallibanerna tjatar om idag. Då fanns det frisk luft att andas för en riktig karl. Disciplin och lydnad, gud så härligt det låter. Måtte vi få dess tider åter.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?