Valt inlägg:
ingloz Ja där hade man inte mera än den dagliga matransonen som jag oftast tog ur havet.
Ja liksom Maroccos stränder är frihetssymboler för mig så är det nog så att dit du tog dig blev din fristad?
Problemet med min familj är att alla är sakletare.Make 2 samlar delar till gamla Messersmiths 3 hjulig motorcyckel o mopeder som Ruch o Viktoria. Svärsonen är men i en historisk förening o har dräkter, uniformer o rustningar liksom vapen o redskap ifrån väldigt skilda epoker.Make 1 Rolf har haft en enorm bibelsamling o en hel del annan religiös litteratur.Sonen samlar antika volvo bilar.Han har 8 st nu tror jag men resevdelslagret växter.Alla 4 herrarna samlar på olika redsakp.Killarna är snickare o sonen dessutom bra på grundarbeten.Rolf o Roland har jobbat med allt praktiskt från husbyggen,låssmeder,elinstallatörer,rörmockare etc .Så de 4 männen i mitt liv kan aldrig få för många märkiga redskap.Dottern samlar på gamla tapeter o färger o gör om en vägg här o där när hon ledsnar.O så dessa böcker.Fackböcker om allt,renovera bilen själv etc.Tekniska böcker .Biblar. O så jag :Böcker om allting.
Men jag håller på att göra lite bokslut. För 2 år sedan öppnade jag ju mitt lilla "antikvariat "Mormors lekstuga" utanför staketet o där sorterar jag hela tiden ut böcker för 5 kr/st.Dottern tog efter o har ett loppisstånd året runt oxå utanför staketet.Vi säljer riktigt bra.Så håller jag på att lägga ut prylar på Blocket o på Tradera: Hela vinden var överfull här o man får ju ingenting ta med sig.Medan vi rensar hittar vi saker från Rolfs eller min barndom o gamla släktpapper som vi tar undan åt barnen.Just nu säljer jag Barbiedockor o kläder på tradera:det är så kul att följa objekten.Ändå har mina sondöttrar fått alla de Barbie jag hittade då.De ska ge tillbaka resterna hit nu:Maja fyller 5 i sommar.Men hittar jag antika saker så säljer jag dem: Maja vill lila gärna ha nyköpt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?