Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dag: Vilket underbart inlägg.Trodde jag var den enda som kom ihåg Vid Molins fontän i dag. Jag har alltid avskytt ägandet men mina böcker är det annorlunda med: Jag har en barnsig oro att någon ska dem ifrån mig mig om jag inte äger dem. Så vill jag klottra i dem oxå:stryka under. Vi hade problem med att starta vårt kollektiv i villan vi lever i för min Käre vägrade stå på någon form av lagfart:Jord kan man bruka men inte äga.Vi löste problemet då genom att dela lagfarten mellan våra omyndiga barn o bilda en ideeel förening som sedan hyrde o drev vårt boende i villan.Senare har livets krokar tvingar maken att återta sin del men dottern sköter halva lagfarten med den äran. När jag kommer in i en shoppinggalleriasker vid semester i olika storstäderkänner jag mig som när jag var 17 år.- Vad mycket prylar det finns som jag varken vill ha eller behöver! Så är vi mycket för åtebruk: I den 3 plan stora villan finns nog bara loppisfynd eller hemgjorda möbler.För de andra tänker ju likadant: det är därför de bor här. Men jag har en last:släpp lös mig i en plantskola o jag får lösas ut med en halv djungel.Men när de ser resultat nu efter 35 års planterande klagar de inte: Jag har dragit med mig dottern de senaste 10 åren så det forsätter nog efter min död? I den här artiklen kan du se vårt hem en gång.Då lovade vi oss att aldrig skaffa mera än det som gick in i bussen. I efterhand tycker jag vi borde haft ett gasolkök så Rolf hade sluppit elda innan morgontet. http://www.sourze.se/De_fc3b6rdc3b6mdas_strand_10681245.asp

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?